dag 13. 15-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 13. 15-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 13. 15-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

16 September 2014 | Nepal, Kathmandu

maandag morgen en nog na te genieten van de geweldige stad Bhaktapur met zijn geweldige straatjes en het gaat ook allemaal zo snel, zo veel indrukken  dat je zo veel ziet dat als je foto's weer na kijkt je weer dingen opvalt zoals de pottenbakkersplein op het Durbarplein met allemaal handwerk en een oven buiten waar ze alles in bakken en later twee jongetjes die naar je toe komen en heel goed engels spreken en je vragen  hoe je heet en waar je vandaan komt en of je ook aan sport doet en de hele tijd met je mee lopen en dan vragen of je een boek voor school voor ze wilt kopen  en je ook nog medelijden krijgt maar later op het plein komen twee meisjes met hetzelfde verhaal en een dag er na een jongetje bij de hostel en ik vroeg toen !!!  jij wilt zeker ook een boek voor school en weg is hij haha,  denk dat ze daar les in krijgen.

Op weg naar de Hindoetempel Changu Narayan (wereld erfgoed )een van de oudste tempel van het land op een berg gelegen 1541 mtr boven zee niveau  met uitzicht op Bhaktapur blijven we een uurtje om weer alle indrukken op te doen,  na een uurtje maken we een wandeling van anderhalf uur door de bossen onder leiding van een gids en een hond en dat loopt aardig steil naar boven en weer naar beneden naar de bus die klaar staat maar iedereen houd het aardig vol, heerlijk de rust en geen getoeter en drukte.

Aangekomen bij de bus vertrekken we al slingerent naar Nagerkot, hotel View point dat ligt op ongeveer 2000 meter hoog met uitzicht op de Himalaya als het weer goed is maar helaas komen we met regen aan en zitten eigenlijk in de wolken  en alles zit pot dicht!!  De meeste genieten van het buffet maar ik sla even over met nog een paar ,  Smiddags trekt het wat open en WOUW  dan zie je de Himalaya gebergte van afstand  met af en toe de zon er door heen, dan snel naar boven op het dak van het hotel om wat foto's te maken(na wat chinesen weg geduwd te hebben) en genieten van het geweldige uitzicht.

Het begint wat frisser te worden en krijgen een update van Adam over het verloop van de reis en wel of geen pillen innemen voor de hoogte ziekte omdat we over de 4000 mtr heen gaan,  iedereen is nog vrij fit (ondanks weinig slaap en lange dagen) op wat verkoudheidjes na en zelfs Anneke doet pittig mee met alles,
S'avonds met zn allen genieten van weer een heerlijk buffet en nog wat nababbelen met zn allen en een biertje, de laatste !! want het schijnt dat het toch wel wat met je lichaam doet op zo een hoogte, veel drinken rond de 4 Ltr (water) en niet te veel inspannen de eerste dagen.

morgen weer vroeg op en de wekker op half 6 om de zon op te zien komen boven de Himalaya als het weer helder is?  En Erik jan doet de gordijntjes open en weer dicht als het zonnetje niet schijnt :-) we zullen zien.
Om half zeven ontbijt en op weg terug naar Kathmandu waar de helicopter(waar we met zn allen 20 man en vrouw in kunnen) klaar staat ( iedereen vind het spannend en zelfs Adam ) vliegen we in 30 minuten naar de grens van Tibet ( 2 uur en15 minuten later als in Nepal)  over de route die we ook genomen hadden als we met de bus gegaan waren, dus blijft onze reis zoals die gepland was.

Nog even met Kees (hand in hand kamaraden) gesproken buiten met een sigaretje en dat we een geweldige groep hebben en ook hij gaat een stukje schrijven vertelde hij, nou ik ben benieuwd wat ??

Hopen op de zon morgen en weer een leuke maar spannende dag.

Groetjes