dag 25. 27-09 2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 25. 27-09 2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 25. 27-09 2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

28 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag al weer en gaat nu wel snel, om zeven uur het wekkertje en ontbijten op de kamer met de broodjes en koffie van het winkeltje naast het hotel, 8.00 verzameld zich iedereen ( behalve Helena en Alena ) voor het hotel om met de bus naar het terracotta leger te gaan en is een uurtje rijden ( het achtste wereld wonder ) ( ook Unesco ) We hebben tot 12.00 de tijd om daar rond te lopen maar veel te kort en een waanzinnig gezicht, ze waren gemaakt door 720.000 gevangenen in 221 voor christus ter bescherming van de kijzer. 1000 stuks zijn er op gegraven en ze verwachten dat het er 8000 zijn, ze doen er ongeveer een jaar over om er eentje op te graven, ze houden ze nu onder de grond omdat anders de kleuren waarmee ze geschildert zijn verdwijnen en wachten op een technologie dat het wel kan, het is echt jammer dat we zo weinig tijd hebben en je moet echt door lopen om alles te kunnen zien, We zijn te laat en draai mijn klokje terug naar tien voor twaalf, het enige wat de gids zei dat mijn horloge stuk was :-)

En ja hoor ze duwen weer lekker die Chinezen en je went er aan ( terug duwen ) dat is ook het enige wat ze verstaan, Ans staat lekker een foto te maken !! staat er een klein jochie achter haar in een put te plassen en spettert lekker tegen haar benen aan, hij zei nog wel sorry haha.

Om half twee naar het restaurant voor de lunch en dat word een speciale, een 15 gangen lunch van speciaal gestoomde gerechtenen nog veel meer op een draaischijf, wel zo makkelijk en alles komt voorbij draaien.

Na het eten lopen we naar de stadsmuur en het begint te regenen en er word getwijfelt of we wel gaan fietsen maar we durven het aan en Adam (die niet mee fietst) gaat de kaartjes regelen, iedereen een gewone fiets en Wim,Joke,Danielle en ik een tandem (voor het eerst) en dat is wel wennen, we krijgen de fietsen en gaan beginnen aan de ronde over de stadsmuur van 14 km, we moeten met een uur terug zijn voor een ceremonie bij de muur maar blijkt dat we die niet redden en doen het rustig aan met veel plezier, kijken hoeveel Chinezen we kunnen raken ;-)

Een mooie ronde met veel gaten in de weg en mooie stop momentjes om even een foto te maken van palijsjes en een groepsfoto. Na een ruim uur leveren we de fietsen weer in en lopen naar beneden waar onze Kees nog een one man show geeft op een leeg plein, op zoek naar een Belgisch cafe die gesloten blijkt te zijn gaan we op een terras ernaast zitten met danielle, kitty, angelique, Erikjan, ton, jeane, kees, ans en nemen een biertje of een frisje, en Ton even verteld hoe hij de Chinezen uitlegd waarom je de deur dicht moet doen als er op de gang gerookt word in de trein en da