dag 28. 30-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 28. 30-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 28. 30-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

05 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Nog twee dagen en de wekker om half zeven, ontbijten en om half acht de bus in voor een rit van twee uur naar de Chinese muur. Een behoorlijke tippel omhoog en weer een mooi uitzicht van een groot stuk muur tegen de overkant van de berg en het is er behoorlijk koud in een korte broek en slippers,we waren nog gewaarschuwd . We hebben twee en half uur de tijd om een heel stuk te lopen over de muur en Loetje gaat nog even door en pakt nog het moeilijkste stuk erbij en is net op tijd terug. En als je hoogtevrees hebt gaat het niet zo snel :-) maar je went wel aan de hoogte, een hele ervaring weer in deze zo indrukwekkende reis.

Op de terug weg naar het zomerpaleis gaan we om kwart voor twaalf lunchen onderweg maar met zn zevenen zoeken we een locale bakkertje waar ze alles vers maken en dat smaakt super alleen de koffie redden we niet meer en vertrekken om half een met de bus weer naar het Zomerpaleis waar we om vker uur aankomen en ook weer zo een twee uur de tijd hebben om het te bekijken, we gaan eerst met een boot naar de overkant ( schijnt dat de keizer deze heeft laten uitgraven door 1 miljoen mensen toen der tijd alleen maar voor zijn moeder en zichzelf als een of andere status ) en lopen daar een ronde om het meer en langs paleizen en hebben het idee van de efteling met al die toeristen en zo commercieel.

Op tijd bij de bus vertrekken we weer naar de grote warenhuis waar we ook met Kees en Ans gisteren waren en krijgen daar ook weer twee uur de tijd om daar te shoppen en te kijken en jaja koffie, kity,Loet en Antoinette gaan naar een show en wij nog een rondje maken en weer komen ze van alle kanten op je af maar kopen leuke dingen voor een prijs die eigenlijk niet kan en maar hopen dat het goed spul is :-)

weer de bus in en gaan met zn allen naar een restaurant speciaal gericht op peking eend en weer de tafels overvol maar super gezellig met de hele groep behalve moeder en dochter maar zijn we al gewend. !!

terug bij het hotel nog even wat drinken halen en het verslag bij werken voor de een na laatste dag, nog even proberen of ik mijn telefoon aan de gang kan krijgen ( vannacht in de lobby laten liggen en gelukkig door een eerlijke nederlander gevonden maar wel was de code was eruit )

morgen de laatste dag en dan 9.00 naar de verboden stad en het plein van de Hemelse vrede ( als dat lukt ) en de laatste maal met de groep.

trusten.