dag 5 07-09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 5 07-09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 5 07-09-2014

Door: Els Kitty Danielle. de drie musketiers

Blijf op de hoogte en volg Rene

10 September 2014 | India, Benares

Eindelijk weer internet!!!!! jippie

Na ingecheckt te hebben kwamen we om half 11 bij elkaar in de lobby Met fiets-riksja zijn wij naar de Ganges gegaan, alwaar we een rondleiding met een gids kregen. Het was een hele drukte op straat, veel mensen, toeteren, koeien, koeienstront, honden, kortom hels. Ofschoon we er al een beetje aan wennen, we steken gewoon tussen het hele verkeer door de straat over. Bij de Ganges aangekomen, kregen we 1e indruk wat er allemaal bij de Ganges gebeurd. We zagen hoe de mensen zich in de rivier aan het wassen waren, veel handelen die ons lastig vielen, ELs kocht na lang aandringen een mapje met verschillende versieringen welke hindoes vooral op hun voorhoofd plakken. Langs de Ganges liepen we richting de plaats waar de hindoes hun overledenen verbranden. Aldaar heeft een man welke van de lijkverbranding ons meegenomen naar deze plaats. Het was een heel bizar gezicht, vooral dat wij daar stonden tegenover de familie. Hier mochten wij vanzelfsprekend geen foto's maken. We hoorden dat voor het verbranden van een lijk 300kg. Hout nodig is. Dit kost per kg. 250roepies (€3,20). Daarna zijn wij via poepstegen naar een dakrestaurant gegaan met uitzicht over de Ganges Weer terug naar het hotel even rusten en om5 uur stondenm we weer klaar voor een bijzondere boottocht over de Ganges. Vanaf het water hadden we oa ook weer zicht vanaf het water vanhet zelfde gebeuren. Daarna met de boot verder over de ganges voor Een ritueel, nl. Op een een belaalde plek mochten we allemaal een waxinelichtje in een soort cakevormpje in het water laten drijven waarbij je een wens mocht doen. Omdat het al donker begon te worden was dit een indrukwekkend moment voor ieder van ons. Terugvarend kregenwe nog het unieke schouwspel te zien van de verening van godin moeder ganges. We zijn gaan eten in een heel lekker restaurant van een nepalse eigenaar. Was heerlijk en wat denk je ze hadden......... appeltaart. We zijn met fietsriskja de hele avond heen en weer gebracht. Om half 12 waren we terug in het hotel, waar els bijna met de vinger in het stopkoataktis gaan zitten, het beschermkapje was eraf en in het donker zag ze niet waar ze met naar vinger zat, zij naar beneden om dit te melden, kwam de man met de schroevendraaier, die eerst bij adam op dedeur klopte en daarna pas bij els. Door dit alles werd dit een kort nachtje want om 04.45 ging de wekker weer.

• 10 September 2014 - 14:17

Elly:

Hoi,

Ik denk dat je zo onderhand de poeplucht niet meer ruikt en dat je alleen maar naar alles kijkt wat zo verschrikkelijk anders is dan bij "ons".
    Een Indiase trouwerij kost veel, maar als je verbrand wordt is het ook niet mis!
    Tip voor Els: een appeltaart etende Rene bij de koeienpoep met een plakker op zijn voorhoofd.
    Ik kijk weer uit naar de volgende belevenissen.

• 12 September 2014 - 17:49

Ron:

He reneetje, wauw man wat een avontuur...apen, slangen tjongen kijk maar uit. Lekker uitslapen daar he? hahahahahahhahah. Af en toe een lekker koud biertje?