dag 3 en ochtend dag 4 Helemaal door stroom uitval - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 3 en ochtend dag 4 Helemaal door stroom uitval - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 3 en ochtend dag 4 Helemaal door stroom uitval

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

07 September 2014 | India, Benares

Vanmorgen weer vroeg het wekkertje om 4.45 en ja echt bijna twee uur geslapen om om 5.15 op pad te gaan naar de wereld beroemde Taj Mahal het mausoleum voor Mumtaz de vrouw van een andere Moghulvorst Sjah Jahan, alleen hadden we nu een ander probleem dat we Adam miste onze reisleider en vroegen of Anneke even wilde kijken en ja hoor toen ze klopte hoorde ze alleen maar (een momentje ) hij lag nog heerlijk van zijn kussen tegenieten :-) op zoek naar de ticket bureau en die lag raar genoeg de andere kant op en moesten toch wel opschieten voor de zonsopgang die helaas door de regen verstoord werd, Martijn alvast een kaartje voor Adam gekocht (750 rupees )en konden op weg!! Na een minuut of 20 lopen kwamen we aan en we werden in twee rijen geplaatst de vrouwen links en de mannen rechts.(Onze rij ging echt sneller )
Er was een zware controlle vanwege dreigende aanslagen?? , scheen in de Indiase krant te staan door een tereur organisatie en mochten alleen een camera en water meenemen maar weinig van gemerkt.
Binnen aangekomen hadden we weer een noodbui en moesten even schuilen maar was zeker de moeite waard toen het droog werd en weer mooie kiekjes gemaakt, ogen tekort en ook daar lopen de apen los rond (nee Dennis Wilmans dat was ik niet ;-) ) hoor je denken!

Door stroom uitval zie ik dat de rest niet doorgekomen is!!
Rond tien uur weer terug naar het hotel voor het ontbijt wat ook weer goed was, even relaxen op de kamer en rond twaalf uur op pad met Kitty,Danielle,Els,Ton, Sjan en angeliqeu en haar broer naar het Agra Fort, een van de best bewaarde forten van India.
Het bordje 2km bleven we maar zien en een hele trippel in de warmte maar dan zie je ook wel wat onderweg en mannen die gewoon hun behoefte doen langs de weg en ja ook een vrouw die even gewoon haar behoefte deed pfff snel maar doorlopen!!!
Eindelijk aangekomen en weer 200 rupees betaald te hebben konden we naar binnen en was zeker de moeite, alleen Ton werd niet lekker en moest weer terug naar het hotel.
De warmte en vermoeidheid speelde Els ook parte en en ging even op een trappetje zitten en toen we ons omdraaide was Els in dromenland wat ook weer een leuk plaatje op leverde.
Na een paar uur was het weer tijd om naar het hotel te gaan met een tjuk tjuk wat ook weer levens gevaarlijk was maar heel huids aangekomen en even wat eten gehaald voor de treinreis naar Varanasi ,wat drinken op het dakterras van het hotel en even een stevige maaltijd .
Om 18.30 vertrokken naar het station van Agra waar we rond kwart over acht aankwamen en aangevallen werden door vliegende sprinkhanen die gewoon op en in je vlogen en dan hebben we het nog niet over de kakkerlakken en de ratten, gellukkig kwam de trein rond 21.15 aan en konden instappen voor de rit van 9 uurtjes naar Varanasi, we waren in twee groepen verdeeld en ik had A2 32 met allemaal stapelbedden en ik mocht boven Kitty liggen, bedje opgemaakt met de lakens die we kregen en nog even een klaverjas gedaan met Loed, Martijn en Adam en hellas verloren maar nog wat dagen voor de revanch :-)
slapen kwam er niet van lag heerlijk met de airco 40cm boven mij hoofd en misschien een uurtje geslapen.
rond 6 uur kwamen we aan en de bus stond al weer klaar en Adam zei dat het een uur rijden was maar Kees stond al met twee vingers in de lucht en klopte ook wel en werd twee uur er stond een rij vrachtwagens langs de kant van een paar km en mochten op een bepaalde tijd er pas in, zodat wij kris kras door alles heen gingen wat ook weer spanned was.
Om acht uur kwamen we aan in hotel Pradeep en weer even relaxen om rond tien uur weer naar de oude stad te gaan en naar de lijkverbrandingen wat heel bizar moet zijn, weer een volle en super drukke en leuke dag.

Word vervolgd als de tijd het toelaat :-)
Echt een byzondere reis met weinig rust en zo veel om te zien maar zeer zeker de moeite waard en voor geen goud had willen missen.

Het volgende stukje van de dag komt van Els -:) heeft ze beloofd.

Marsha en Yordi een dikke X