dag 16. 18-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 16. 18-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 16. 18-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

20 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Vanmorgen het wekkertje om 7.30 en redelijk geslapen ondanks het licht snurken van een van de drie musketiers :-)Het ontbijt stelt niet veel voor en is een soort pannekoek brood met ei en ze hebben zelfs pindakaas. Rond half tien vertrekken we naar Tingri en hebben al weer de eerste controle post te pakken als we het dorpje uitrijden, er komt een politieman onze paspoorten checken en houd bij de helft het maar voor gezien of iedereen in de bus zit.

We klimmen al snel en omdat we zo veel moeten drinken moeten we ook wel veel plaspauze's houden en dat is wel komisch alles op een rijtje en op die hoogte groeien er geen bomen, de dames zoeken wat rotsblokken en de mannen hebben het weer wat makkelijker. We komen al snel op 4200 meter en dat voel je echt wel en rustig de bus uit en plassen,foto maken en de bus weer in om langzaam aan verder te klimmen totdat we over de berpas gaan en stoppen op 5200 meter en dat voel je zeker wel, wouw wat een uitzicht over de Himalaya en de Mount Everest 8850 mtr, de hoogste berg ter wereld, gelukkig heel goed weer en een prachtig uitzicht :-). en lijkt wel of je ze aan kan raken.

We rijden door en komen vrij vroeg rond tweeen in Tingri aan op 4550 mtr hoog en stoppen eerst om wat te eten, ik en Danielle slaan het eten over( ook lekker gewoon snickers bananen en chips ) en lopen wat rond en zien daar drie vrouwen en drie kinderen die gerst aan het bewerken zijn, de kinderen een mandarijn gegeven en oma vond de foto camera zo leuk dat ze foto's bleef nemen met mijn foto toestel en zelf nog even op de foto ging met het vrede's teken haha, komen we bij een soort marktje terecht waar de net geslachte bokken hangen waar het bloed nog uit loopt om dan door te rijden naar ons eenvoudig Tibetaans questhouse, en ja hoor gelukkig een douche ( alleen ijskoud, brrrr hebben we gemerkt ) en wc op de kamer maar voor de rest niet veel te doen behalve chillen,slapen of een stukje lopen en dat is maar goed ook omdat het behoorlijk zwaar is en dat merken we ook. Helena is behoorlijk ziek van de hoogte en er word nog getwijfeld als het niet beter gaat ze terug moet naar Nederland met haar dochter en nu morgen afwachten , ik en Danielle mogen niet klagen, Loet, Marcel, Kitty, hebben zoveel last dat ze het eten overslaan en in bed blijven liggen en hopen dat ze morgen weer beter zijn.

Morgen gezond weer op en hopen dat iedereen opknapt.

Slaap lekker.