vervolg dag 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu vervolg dag 1 - Reisverslag uit New Delhi, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

vervolg dag 1

Door: rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

04 September 2014 | India, New Delhi

Lig nu heerlijk op mijn bedje na weer een lange dag, vanmorgen 8 uur weer het wekkertje na drie uurtjes geslapen te hebben kwam ik Ans en Kees tegen bij de lobby voor het ontbijt en even gewcht op de andere het ontbijt was redelijk geroosterd broodje en een eitje en wat jam en oplos koffie (was te doen )maar deze dag maakt alles weer goed en tjeee niks gelogen de verhalen die je hoort over New Delhi wat gaotisch, leuk, en wat een mensen massa op straat, geloof wat ik hoor 2x zoveel inwoners als nederland en dat in een stad wouw maar zag je ook echt terug!!
Van karol bagh de metro gepakt met zn allen naar de oude stad en dat was al een beleving naar de oude Sikh tempel Sisganj Gurdwara en zowaar was daar een bandje aan het spelen haha drie mannen die hele dag gebedszangen doen ( denk ik ) ik kon ze echt niet verstaan, een soort tempeltje waar geld in gegooid werd, tja voor wie weet ik nog steeds niet
Tussen de middag heerlijk gegeten bij een gelegenheid waar ze op de hoek van de straat koken en dan naar binnen lopen maar was goed,
Na het eten op naar het vrijdagsmoskee Jama Masjid de grootste van India maar was er al snel klaar mee, ze zagen dat wij toeristen waren?? Hoe kan dat nou met een camera om je nek en moesten gelijk de hoofdprijs betalen terwijl iedereen doorliep!! toch nog aan de ander kant geprobeert en daar ging ik met Els in voor maar 300 roepies en dachten een koopje te hebben maar op elk punt stond er weer iemand die steeds weer geld vroeg zodat het opliep en maar gillend zijn weggegaan, volgende keer maar zo een stip op je voorhoofd doen, kost het niets haha.
Alweer twee uur en gaan met zn zessen de terug weg aan naar het hotel lopend wat al een beleving is en niet na te vertellen is, wat een armoede en nemen na een uurtje lopen 3 risjka's terug naar het hotel en volgen elkaar als het kan pfff levens gevaarlijk en raken elkaar al snel kwijt en wat het mooie is ze weten de weg ook niet naar het hotel zodat Danielle en ik weer na een uur doodsangsten te hebben gehad op het begin punt staan waar we gestart waren en die jongen helemaal kapot was en of wij maar even wilde bellen??waar de andere waren haha. Hij wilde niet meer verder en zijn tong lag op de grond, dan maar een tjuk tjuk genomen ( heet dat zo ) en na weereen paar keer vragen en ons leven gewaagd te hebben kwamen we uiteindelijk na drie uur aan bij het hotel pfff koste maar 3,20 arme jongen, Els en Kitty kwamen een uur later aan en hebben maar een bus gepakt!! Douchen en 7uur eten in een restaurant om de hoek wat echt geweldig was,
Nu maar weer eens slapen half twaalf en morgen weer om 6 uur op en op weg naar Agra Tja Mahal met een busrit geloof ik van 9uur met een tussenstop inde spookstad Fatehpur Sikri

Kan wel door blijven gaan zo fascinerend allemaal maar de luikjes gaan dicht.

Later weer :-) trusten en miss tot morgen

• 04 September 2014 - 20:20

Maarten:

Wow Rene!
    Wat ontzettend leuk om te lezen. Volgens heb je nu al meer beleefd dan sommige andere mensen in 10 vakanties bij elkaar.
    Heel erg leuk om zo te lezen wat je beleefd.

• 05 September 2014 - 08:09

Elly:

Wel relaxed dat zo'n Risjka geen tom-tom aan boord heeft, je doet er alleen wat langer over. Maakt het uit lekker vakantie en om je heen kijken. Het is wel een mieren hoop aan mensen met veel gekleurde kleding? Fijn dat je het zo naar je zin hebt.