dag2 - Reisverslag uit Agra, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag2 - Reisverslag uit Agra, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag2

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

05 September 2014 | India, Agra

Vanmorgen weer om 6 uur het wekkertje. Word nog vroeger begreep ik!! en om 7 uur vertrekken althans dat dachten wij maar we waren Anneke kwijt en nog niet gezien sinds gisteren avond? Adam onze reisleider ging maar eensop haar kamer kijken en bleek haar kamer helemaal netjes te zijn en geen koffer te bekennen! Oeps en al ledereen bezorgd en dus konden we niet weg,bleek dat Anneke een andere kamer had en nog heerlijk lag te slapen haha! Gelukkig maar en konden we op pad naar Agra, tjee wat is Delhi echt groot en duurde al anderhalf uur voor we er uit waren en echt niet na te vertellen wat je daar allemaal dan ziet en blijft extreem met soms een mooi gebouw en de rest echte armoede met mensen die hun behoefte gewoon langs de weg doen! Voor nu was Delhi wel even genoeg en verlangen naar een stukje ruimte en groen en rust maar zal nog wel even duren want volgens mij is India te vol en vies :-) maar echt heel byzonder enhad ik echt niet willen missen.
Na twee en half uur gingen we voor het ontbijt en was al weer rond 10 uur in een mooie locatie en die hebben ze echt wel,weer in de bus, oja de wegen zijn ook niet zo heel goed en had het geluk dat ik achterin zat en af en toe tegen het dak aan zat als er weer een drempel of een kuil was (leek wel een kermis actractie en dat 9 uur lang ) om kwart over twee de lunch bij Ganpatin Resort en hadden daar een lopend buffet wat ook weer zeer goed was daarna op naar Fatehpur Sikri de spookstad wat de hoofdstad was van het mogolrijk van Akbar de grote en hadden anderhalf uur wat echt te kort was maar snel naar boven met Danielle, Kitty en Els, tja geweldig gevoel een man met vier vrouwen haha maar super leuk!! Jochies van elf en nog kleiner als een smurf die super goed engels kunnen en om euro's vragen en lopen helemaal mee naar boven en uiteindelijk afhaken en naar de volgende gaan om het te proberen, boven aan gekomen hadden we nog maar een uur en veelste kort om alles te bekijken maar Danielle en ik hadden eein gids die ons maar bleef nalopen en alles bleef vertellen wat wel weer mooie foto' s opleverde en wat alles betekende, zelfs was er nog een wens plek waar je een draadje ergens om heen moest binden en een wens mocht doen, tja wat wens je dan? Ik weet het haha. Verder op nam hij ons weer mee en mochten weer om een soort bed met kleuren heen lopen en tien roepies neergooien en werden we met een soort kwast geheiligd, zeer byzonder!!! Moesten nu wel echt opschieten om de bus te halen en kwamen niet van die gids af zonder te zien wat hij maakte en tja voor die uur dat hij ons alles verteld had wat gekocht van hem voor 2000 roepies!! Snel naar de bus en zeik nat van het haasten zaten we allemaal weer in de bus naar Agra waar we rond 19.00 aankwamen bij een super mooi hotel Tja Resort met zwembad op het dak, douchen en kwart over acht met zn allen eten wat ook weer super goed was.
Nu maar weer even slapen en is al weer kwart over een en morgen weer vroeg op om kwart voor vijf om naar de zonsopgang te gaan bij Taj Mahal en daarna naar Agra fort, en zien wat de dag weer brengt en rond 9 uur savonds met de nacht trein naar Varansi van een rit van 12 uur :-)

Slaap lekker en miss tot morgen

• 08 September 2014 - 14:43

Linda Groot:

Wow Rene wat maak je veel mee. Echt bijzonder. Je verslagen zijn leuk om te lezen en ben straks benieuwd ze persoonlijk van je te horen. Blijven genieten ......................

• 09 September 2014 - 15:46

Elly:

Rene,
    Het is gewoon een feest wat jij allemaal beleeft in "verweggistan"! Lekker dat je het per dag kan noteren, voor jezelf maar ook voor anderen. Heel leuk om mee te beleven.
    GENIET ERVAN met hoofdletters.