dag 21. 23-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 21. 23-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 21. 23-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

23 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Dag twee in Lasha, om 9.00 vertrokken naar het Potalapaleis ( de winterresidentie van de Dalai Lama ) lopend met de hele groep komen we daar aan en mogen niets meenemen van vloeistoffen of scherpe voorwerpen, aanstekers(kees had hem weer mee) en moeten lange broeken dragen en de armen bedekt, we mogen om half twaalf naar binnen en moeten door twee scans heen maar dat stelt niet veel voor, eerst zien we een plein met allemaal chinezen en tibetanen die een soort line dance act doen, een grappig gezicht!! We mogen naar binnen en is een hele klim naar boven, heb de trappen maar niet geteld en komen behoorlijk uitgeput boven,. We moeten nog even wachten en er schijnt iets mis te zijn met de kaarten en komen er een tekort en Kees ( die heeft het al gehad met de Chinezen )offert zijn kaartje op en wacht beneden, we hebben maar anderhalf uur de tijd om door het paleis te lopen en is eigenlijk te kort en krijgen steeds te horen dat we door moeten lopen en een geduw van die chinezen, een rijkdom aan boedhha's en weer overal geld waar je maar kan kijken en vertrekken waar ze toen der tijd verbleven is wel erg mooi bewaard gebleven ( nu alleen nog maar een museum )

Naar beneden gaat wat makkelijker en zien Kees weer die op ons staat te wachten, we hebben de middag vrij en gaan met een aantal koffie drinken en onze late ontbijt bij dezelfde tent van gisteren, de spullen naar het hotel brengen en even een half uurtje liggen wat een uurtje word. S'middags naar het Jokhang plein een biertje drinken op een roof terras met Danielle, Kees en Ans en een geweldig uitzicht over de bergen en Lasha.

Om zeven uur op het plein afgesproken met Els en Kitty om wat te gaan eten en zal een van de laatste avonden zijn met Els, die heeft haar visum geregeld om donderdag morgen via Chendu naar Nederland te vliegen en zullen haar enorm missen in de groep (een toppertje en altijd wel wat te beleven met haar en wat te schrijven :-)

Rond tien uur in het hotel en nog even mijn verslag bijwerken van vandaag. Morgen de laatste vrije dag in Lasha en tijd om te shoppen en een beetje uitslapen en op het plein wat mooie kiekjes te maken van de mensen die de pelgrim route lopen, of een optie naar het zomer paleis te gaan van de Dalai Lama maar een dagje rust is ook wel lekker voor we met de treinrit beginnen van 33 uur van Lasha naar Xian (China).

trusten

• 23 September 2014 - 18:28

Thea Mols:

Nou truste en veel succes met de treinreis