dag 18. 20-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 18. 20-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 18. 20-09-2014

Door: Rene en Danielle

Blijf op de hoogte en volg Rene

22 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag 20-09 ontbijten om 8 uur en we gaan om negen uur met de bus naar het Tashilunpokklooster, ik heb een slechte nacht gehad en voel me niet super goed en lijkt wel of ik nu aan de beurt ben en last van de hoogte heb, wat medicijnen ingenomen ( belgische ) ook het ontbijt overgeslagen. Het klooster ligt vlakbij en zijn er met vijf minuten, het is nog een van de belangrijkste operationele klooster van Tibet ( de bouw in 1447 onder leiding van de eerste Dalai Lama )de residentie van de Panchen Lama , vroeger 3000 monniken en nu nog maar 600. We kregen een rondleiding van onze gids over de verschillende tempels die tussen de muren staan, en wat we zien zijn monniken die hun geld zitten te tellen ( lijkt wel commercieel ) en echt stapels op de tafels liggen. De beelden zijn echt mooi maar helaas mag je er geen foto's maken en lopen na de rondleiding zelf nog een rondje met Danielle en dan kom je echt bij de monniken en ook die zijn makkelijk, zie je er een gebogen staan bij een put en zie je wat lopen ;-) Eten schiet er eigenlijk bij in en komen in de middag Kitty en Els tegen, halen even wat water en een banaan en lopen samen een rondje langs de muur van het klooster anderhalf uur , overal gebedsmolentjes en nog een kaarsje aangestoken bij een of ander monniken huis waar de jonge monniken aan het leren zijn en een gezoem horen ( een soort gebedszang ). We komen Marcel en Marijke en allemaal Tibetaanse mensen tegen en wat een mooie gezichts uitdrukkingen hebben die, we komen drie vrouwtje tegen die we op de foto willen nemen maar snappen niet helemaal en draaien steeds hun gezicht weg maar uiteindelijk lukt het en lopen een stuk met ze mee en de ene is nog aan het bellen en zo hard dat je het in europa moet hebben gehoord. Rond een uur of drie lopen we weer terug naar het hotel en Els moet nog even shoppen, ik ben het eigenlijk wel zat en neem na een tijdje een riksja terug met Danielle en gaan wat drinken bij het hotel, Marcel Marijke en Kitty en Els komen een paar minuten later ook binnen. Rond half vier zoeken we de kamers op en gaan maar even rusten om rond half zeven weer klaar te staan voor het avond eten, om half zeven schrik ik wakker, snel opschieten en iedereen zit al beneden en hebben al besteld. Gelukkig voel ik me weer wat beter na de belgische medicijnen en bestel gewoon een simpele pizza :-) Nog even wat nababbelen met de groep en iedereen gaat langzaam aan naar hun kamers om te gaan slapen, ik nog even mijn verslag bij werken en ook slapen. Morgen de lange bus rit naar Lhasa via Gyantse en vertrekken om half negen en zullen daar aankomen rond 19.00, mooie rit langs bergpassen en stuwmeren :-)

slaap lekker x