dag 24. 26-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 24. 26-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 24. 26-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

26 September 2014 | Nepal, Kathmandu

7.00 gaat het muziekje van opstaan, iedereen ligt nog op een oor en word langzaam aan wakker,om 24.30 even naar de wc geweest die net schoongemaakt was ( een genot ) om 03.00 word bij een halte onze laatste vrije plek in bezit genomen op de derde verdieping en dus bijna iedereen wakker (Erikjan slaapt overal doorheen) acht uur even de waterkan vullen op de gang voor de koffie.we gaan ons klaar maken voor de lange dag van vandaag en worden onze kaartjes weer omgewisseld voor onze eigen kaartjes ( een systeem hier dat je kaartjes worden omgeruild voor plastic kaartjes en als je er uit moet weer terug gewisseld worden begrepen we ) maar even later komt Adam met de melding dat we over moeten stappen voor de laatste 10 uur op Xining (een grote stad waar de torenflats uit de grond gestampt worden ). Angelique op de begane grond voelt zich weer iets beter en goed geslapen, Erikjan heeft niets gehoord vannacht op drie hoog en Danielle op twee hoog heeft ook goed geslapen, ik op de bagane grond redelijk geslapen! Om tien uur stappen we over en moeten op de zelfde nummers en coupe zitten zoals in de vorige trein, we zitten ook weer met onze vriend de Chinees ( die anderhalve dag zijn beker al vult met dezelfde groene thee ) in onze coupe en de rest van de groep weer in 13 en 14. Om precies half elf vertrekken we naar Xian als we al onze spullen weer op zijn plek hebben liggen, word een lange dag. Een mooie rit langs allemaal grote steden waar overal torenflats langs de spoorlijn gebouwd worden en nieuwe trein stations, de eerste stop half twee op Lanzhou en Erikjan en ik snel naar buiten om even wat bier te scoren en dat worden vier maal Tuborg voor 26 Yuan. De Chinezen stormen ook naar buiten om alweer eten te halen, ze eten echt de hele dag door en slapen natuurlijk ( roggelen,spugen ).

We hebben het vaak over Els en missen haar nu al en of ze al veilig is aan gekomen op Schiphol ( Kees had het er al over die land vast in Australie , net wat voor Els ) er gebeurt niets meer spannends tot nu toe.

Denk dat het met Loet ( en hij wilde nog wel een biertje mee drinken :-) nog niet goed gaat want nog niets gehoord van onze revanche klaverjassen met Adam en Marcel, nog zeven en half uur te gaan dus kan nog altijd. S'middags komt Adam langs om de dag van morgen door te nemen en vertelde ook dat de anderen geprobeert hebben om naar onze coupe te komen maar de restauratie wagen hebben ze dicht gedaan voor de doorloop dus moesten ze weer terug dus ons spelletje kaarten ging ook mooi niet door helaas, dus dan maar even bijkletsen en een biertje drinken.

Voor de rest vermaken we ons met de chinezen en af en toe naar de hal om heet water te pakken uit de kraan ( spec