dag 23. 25-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 23. 25-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 23. 25-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

26 September 2014 | Nepal, Kathmandu

6.00 Els vertrokken naar het vliegveld, zou om negen uur vertrekken maar word waarschijnlijk 11.00 en word rennen om de vlucht te halen in Chendu naar Amsterdam. Wij vertrkken om 10.00 naar het station en hebben de treinkaartjes van Adam gehad en in het Chinees waar we liggen !! word weer spannend. Op het station begint het al goed en Adam heeft ons bij elkaar geplaatst in drie wagons (1,14 en 15 ) maar de trein nummers kloppen niet meer met de paspoorten en personen dus iedereen zijn kaartje en paspoorten weer afgeven en de kaartjes gaan weer zoals zoals ze bij de nummers en paspoorten horen, daarne weer iedereen wisselen met de kaartjes. Om 12.05 vertrekken we voor 2800 km en 33 uur, ik zit met Danielle en Angelique en Erikjan in een coupe nr 1 met een Chinees die helemaal geen Engels spreekt en in het midden ligt maar al snel door ons op de gang geplaatst word, wij zitten met zn vieren heerlijk onder en een geweldig uitzicht. Ze komen wel langs met eten maar zit nog niets voor ons tussen, maar goed dat we boodschappen hebben gedaan en je verderop heet water kunt pakken voor de koffie of noodles wat Danielle even gedaan had en gelijk even de wc inspecteren en die was redelijk begreep ik en vrij schoon vergeleken met wat we gezien hebben de afgelopen week!!

hoort hem goed slurpen pfff wat zal dat met slapen worden :-) We moesten nog een formulier invullen en dat stond alleen maar in het Chinees, gelukkig kregen we hulp van een Chinees vrouwtje die een beetje Engels sprak. Adam kwam nog even langs om te kijken of we goed zaten en geholpen met het invullen, gelijk vanavond even afgesproken om rond acht uur te gaan klaverjassen met lLoet, Marcel, Adam en mijn persoontje in de restauratie wagen Met misschien wel een biertje, dan hebben we nog twee uur de tijd want om tien uur gaan alle lichten uit. Al snel zitten we al op de 4700 meter en de eerste station waar we stoppen ,zullen niet veel stops worden! Een uurtje later komen we langs de hoogste zoetwatermeer ter wereld een geweldig uitzicht. zes uurtjes later komen we over de 5000 meter en alles word wit en dat uren lang door de sneeuw word de uitzicht wel minder maar het is nu al kwart voor acht en het begint al schemerig te worden. De Chinezen hoor je al lekker roggelen maar moet zeggen dat ze alles netjes opruimen. Zo af en toe met Erikjan en Angelique ( die behoorlijk verkouden is ) een sigaretje roken achter in de wagon ( wij zitten in de laatste wagon nr 1 ) Om kwart voor acht klaar en naar coupe 13 en 14 voor onze revanche klaverjassen maar na een half uur door alle chinezen heen gelopen kom ik daar aan en voelen de kaartmaatjes zich niet lekker vanwege de hoogte? Loet denkt dat die morgen beter is en was wel jaloers op het biertje van Erikjan en mij :-)

Even bij Kees en Ans en Ton en Sjean op het bed gezeten Wim en Joke op de gang en nog even bij Kitty en de andere wezen buurten loop ik terug naar onze coupe en wachten tot het tien uur word en de lampen uit gaan en ik nog een film ga kijken.

Lig eigenlijk wel lekker en zal best wel slapen met het gehobbel :-)

Morgen weer een hele dag.