dag 22. 24-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 22. 24-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 22. 24-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

24 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Dag drie in Lhasa en de eerste dag om uit te slapen in 23 dagen en dat is dan tot half tien, rustig aan opstaan en naar de bank om even te pinnen en weer even ontbijten en koffie drinken bij onze vaste tentje , heerlijk even de stad door te zwalken en nog twee gebedsmolentjes gescoord voor weinig. Geweldig om gewoon door elk steegje te lopen en maar zien waar je uitkomt, komen we bij een werkplaats helemaal verscholen in een hoek waar ze boedha's maken die geluk brengen en die je moet krijgen en Danielle koopt er een voor haar allerliefste broertje. Om twee uur even lunchen op onze favoriete roof terras met uitzicht op het Barkhorplein met een biertje en weer even genieten van de mensen en het uitzicht en de zon , het schijnt een heilige dag te zijn.

Nog even een rondje met de pelgrim mensen meelopen langs de lwinkeltjes en kijken voor de laatste spullen in Tibet, om vijf uur weer richting hotel en langs de supermarkt eten inslaan voor de treinreis naar Xian en komen daar de andere ook tegen, en als je honger hebt is de tas ook zo gevuld en maar kijken hoe dat gaat 33 uur lang maar het schijnt dat je ook eten kan kopen in de trein. Vanavond om half zeven met zn allen uit eten voor Els haar afscheid die helaas morgen om 6 uur vertrekt uit het hotel en dan vanuit Lhasa naar Chendu en van daaruit naar Schiphol vliegt. Kees had het er nog over onder het eten dat het wel saai word zonder Els en mijn reisverslagen niet meer zo lang worden :-), Els had nr 13 op haar paspoort en Adam zoekt nu een vervanger en iedereen wees al naar Kees!!

Na het eten en afscheid van Els genomen ga ik met Danielle naar het Potalapaleis wat verlicht was met een fontijn met licht show en komen daar om kwart voor negen aan en het staat er al vol met Chinezen met foto toestellen met lenzen van een meter en dringen zich overal tussen en moeten er soms eentje in zijn nek grijpen en naar achteren werpen!!

na een half uur hebben we genoeg foto's en filmpjes dat we langzaam aan naar net hotel lopen.

Morgen rond tien uur met de bus naar het treinstation van Lhasa en zitten dan anderhalve dag in de hemeltrein door de dak van de wereld wat een waanzinnige rit moet zijn.

Voorlopig geen internet denk ik en zal pas weer over twee dagen worden maar hou het bij :-)

trusten voor straks

Elsje een hele goede vlucht en we appen en houden je op de hoogte van het vervolg van de reis xx

• 25 September 2014 - 13:06

Benno:

Hoi Rene,

Leuk om iets van je te lezen.
    Zie dat je een reismaatje hebt gevonden.Helemaal goed.
    Ik zoek het morgen iets dichterbij en vetrek voor een weekje naar Lefkas(Gr).
    Spreek je later en geniet ervan.

Groet ,Bossie