dag 20. 22-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 20. 22-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 20. 22-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

22 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Eerste dag Lasha en gaan om half negen op pad om kaarten te halen voor het Potalapaleis voor dinsdag en sommige kiezen er voor om lekker uit te slapen, aangekomen na ongeveer tien minuten lopen gaan er een groep in de rij staan en het valt mee zo te horen en soms is er wel een rij van een paar uur !! Met een groepje zitten we heerlijk op de stoep te wachten en er is genoeg te zien, eenmaal de kaarten op zak en de paspoorten terug lopen we weer terug en gaan eerst dollars wisselen met anneke, ton,yoke,en danielle, de rest loopt alvast door. Na drie China banks gehad te hebben lukt het dan toch en kunnen we een tent opzoeken voor ons ontbijt in een luxe zaak met allemaal heerlijke broodjes en verse koffie :-) vervolgens slenteren we heerlijk door de winkelstraten van Lasha en gaan op weg naar de verzamelplaats voor pelgrims de jokhangtempel( een poos als pension en bioscoop gebruikt maar nu weer hersteld is ) met zijn plein en daar kan je gewoon uren zitten en naar de mensen kijken die de pelgrimsroute lopen om de tempel heen.

Het word weer tijd om naar het hotel te gaan en gaan om half drie met de bus naar het Seraklooster te gaan net aan de rand van Lasha waar de monniken s'middags regelmatig debatten over religie en wereldse zaken houden en dat is wel een grappig gezicht maar lijkt voor ons wel een toneel stuk want je verstaat er toch niks van, verschillende tempels met ook weer ontelbare boedha's met hun eigen verhaal en ook weer stapels geld die de monniken aan het tellen zijn die ze hebben gekregen.

om een uur of half vijf weer terug in het hotel en om kwart over zes gaan we met Kees, Ans en Danielle op pad om wat te kopen voor Els van de groep , die gisteren heel ongelukkig is gebeten door een hond in Gyantse en helaas morgen of overmorgen naar Chendu moet vliegen voor een injectie die ze hier in Tibet niet hebben??? En dan hopelijk naar nederland kan vliegen.

Om zeven uur eten in dezelfde restaurant als gisteren en wilde Els ons Kado geven maar helaas moesten ze (adam en els ) voor papier werk om onze groep te verlaten en door kan reizen naar China en dan naar nederland, echt niet te filmen maar je kan het land gewoon niet eerder uit als je niet de juiste stempels en papieren hebt. En nu maar afwachten wat dat voor ons als groep betekend om door te kunnen reizen?

Morgen om half tien naar het Potalapaleis en weer een mooie dag Voor de boeg.

• 22 September 2014 - 21:25

Thea Mols:

Tja. Bezint eer ge begint aan zo'n trip!
    Goede voorbereiding is halve werk.
    Wel jammer dat de papieren van A & E
    Niet in orde waren....