dag 17. 19-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 17. 19-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 17. 19-09-2014

Door: Rene en Danielle

Blijf op de hoogte en volg Rene

20 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Goede morgen deze vrijdag en het wekkertje is weer afgegaan om 6.30,  ontbijten om zeven uur en na een goede nacht schijnt iedereen weer een beetje opgeknapt te zijn,  tanden poetsen en je omdraaien in bed kost al veel moeite en je bent al snel buiten adem dan maar rustig aan doen.
Helaas is het bewolkt en kunnen de toppen van de Mount Everest niet zien,

Na het ontbijt. ( ei,  soort cake en koffie,thee ) vertrekken we om 8.00 met de bus  van Tinggri naar Shigatse ( de tweede stad van Tibet ) op 3900 meter hoog en de lucht breekt open en word een lange maar mooie dag in de bus en gaan over passen van meer dan 5200 meter ( veel drinken ) met uitzicht over de Himalaya gebergte,  na een half uur de eerste stop,  de buschauffeur heeft de gewoonte om te bellen en rijden!!! maar Adam heeft hem even uitgelegd dat dat de bedoeling niet is..
Kwart over negen de tweede stop en is een checkpoint en moeten allemaal de bus uit en weer in een rijtje gaan staan ( we hebben nummers op ons paspoort staan en die moeten we aanhouden ) ik heb nr 18 en sta achter Antoinette en doen zo af en toe de polonaise ( echt lach verwekkend )
om kwart voor negen de tweede checkpoint alleen hoeven we nu de bus niet uit.
11.40 de volgende stop op 5219 meter en weer tijd voor een foto momentje en merk het gelijk als we de bus uitstappen en sta te wiebelen op mijn benen en rustig lopen om niet om te vallen.
Tussendoor moeten we nog een verplichte stop maken en waarom is niet helemaal duidelijk maar kunnen weer prachtige foto's maken.
In de namiddag komen we aan in Shigatse en moeten langs de weg voor de stad 5. Minuten wachten voor we naar ons hotel kunnen, en schijnt een soort traject controle te zijn ( echt alles word gecontroleerd )
aangekomen in ons hotel (Yak Hotel ) krijgen we onze sleutels en kunnen weer even uitrusten van de lange bus reis en gaan om half zeven eten met zn allen, Kees en Ans zaten al aan club sandwich en leek ons ook wel wat en even geen rijst! De rest volgde dit idee al snel.
Na uitleg van Adam wat er op het program stond voor morgen gingen we ons mandje in en voelde me niet echt super, of het nu de hoogte is of gewoon verkeerd gegeten?
We zitten nu op 3900 meter en heerlijk weer even twee nachten in een hotel en morgen het Tashilunpokklooster bezoeken.