dag 11. 13-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 11. 13-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 11. 13-09-2014

Door: Loet en Antoinette uit Arnhem

Blijf op de hoogte en volg Rene

14 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Daar is die dan van Loet en Antoinette van Zaterdag en ook weer een leuk verhaal, en weer internet.

Ha allemaal hier en update van Loet en Antoinette Vanmorgen zijn we mee gegaan met Adam onze reisleider. Hij had de bus voor ons geregeld naar het Hindu tempelcompelx Pashupathinath. Het ligt aan de heilige Bagmathi rivier. Hier vinden ook weer lijkverbrandingen plaats. Ook de crematie van de in 2001vermoorde koninklijke familie vond hier plaats. De rivier is de vuilste ter wereld. Bizar dat er toch gewoon mensen in baden. We hebben er een poosje rond gekeken en daarna zijn we verder gegaan naar de Boedistische stupa Bodnath. Bijzonder om te zien, dagelijks komen er pelgrims om drie rondjes om de stupa te lopen en te draaien aan de rollen Ben de naam even kwijt) leuk om daar een tijdje rond te kijken ook in de winkeltjes er rondom heen. Om twee uur waren we terug in het hotel en kon je nog je eigen tijd verder indelen. Wij zijn de wandelroute gaan doen die Adam ons gegeven heeft. Was ongeveer twee uur wandelen door drukke kleine straatjes met veel winkels. Super leuk! Onderweg veel tempels. Ook nog even een kaarsje opgestoken. Uiteindelijk kwamen we uit op het plein durbar square. Mooi tempelcomplex waar ook de Kumari ( levende godin) verblijft. We waren precies op tijd in de tempel waar ze af en toe voor een klein raampje verschijnt. Opeens stond ze daar, en iedereen stond in aanbidding naar boven te kijken. Heel bijzonder! Na een minuut ging ze weer. Beetje zielig verveeld meisje wat je zag. Best een eenzaam leven. Het duurt te lang om het verhaal van de godin te beschrijven. Even googlen dus! Was weer en fantastische dag, af en toe wanen we ons in een film! Gaan zo weer Nepalees eten met z,n allen, gezellig! We zijn gelukkig niet ziek geworden, hopen dat het zo blijft! Groetjes Antoinette en Loet