dag 10 12-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 10 12-09-2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 10 12-09-2014

Door: Loet en Antoinette uit Arnhem

Blijf op de hoogte en volg Rene

13 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Goede morgen allen hierbij een update van Loet en Antoinette. !! top!! over onze dag 10 :-) wie is de volgende?

vrijdag 12 september - busreis van Chitwan naar Katmandu Vanmorgen konden we tot half 8 "uitslapen"! Eerst de koffers ingepakt, daarna buiten ontbeten. het is een eenvoudig ontbijtje: 2 sneeen brood met jam en 2 bananen. je ook voor een Indiase warme hap kiezen, maar daar hadden we zo vroeg nog geen zin in. we kunnen lekker buiten ontbijten. Anneke zit er al en de rest komt ook langzaam naar het ontbijt. we vertellen elkaar wat we de vorige dag heben gedaan. Sommige zijn naar de Olifanten kraamkamer/opleidingscentrum geweest en anderen zijn met de olifanten het oerwoud ingegaan. Een paar hebben aan de rivier gezeten of gewoon lekker gelezen. Om 9 uur vertrekt de bus voor een reis van 8 uur over een afstand van 180 Kilometer naar Katmandu. De Nepalese chauffeur rijdt erg goed, rustig en hij probeert de gaten in de weg zo goed als het kan te mijden. Er gaat ook een bijrijder mee, een jongen van 18 jaar oud. Dit is zijn eerste reis en hij moet meekijken bij het inhalen, zonodig steekt hij zijn hand uit het raam om anderen signalen te geven. ook maakt hij de beslagen ramen schoon en betaalt de tol. Na ongeveer een uurtje rijden gaan we de bergen in. We rijden langs een woest kolkende rivier. Na 2 uur rijden de eerste stop om de benen even te strekken. Op deze plek ligt een kabelbrug over de rivier en we hebben even tijd om er overheen te lopen. Het is een stevige brug want er gaat van alles overheen, zelfs karren en koeien volgens Adam. We gaan weer verder in de bus. Onderweg kunnen we weer genieten van de Nepalese chauffeur. Inhalen vlak voor een bocht, alles kan en het loopt telkens goed af hoewel we wel een vrachtwagen op zijn kant zien liggen. Na 3 stops komen we tegen half 6 in Katmandu aan, waar een flinke file staat om de stad in te komen. Enorme smog en stank van uitlaatgassen van de vele vrachtwagens en bussen, die vlak langs de oude huisjes rijden. Dit kan niet gezond zijn voor de mensen die er wonen en je ziet er ook veel met monddoekjes voor lopen. Na een uur door de stadsdrukte en uitlaatgassen worden we afgezet bij een voetbalveldje midden in de stad. We lopen naar het hotel dat midden in de gezellige wijk (Tamel) ligt. De koffers worden naar het hotel gebracht en wij lopen er in ongeveer 10 minuten heen. We kunnen nog even een snelle douche nemen, waarna we met zijn allen gaan etren in een typisch Nepalees restaurant vlak bij het hotel. We zijn een dag in Katmandu dus moeten we de dag dus goed benutten en gaan op tijd naar bed. groetjes Loet & Antoinette.