dag 9. 11- 09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 9. 11- 09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 9. 11- 09-2014

Door: Rene en Danielle

Blijf op de hoogte en volg Rene

11 September 2014 | India, Benares

Vanmorgen weer ging weer het wekkertje om 6 uur en half zeven ontbijten en om 7.00 uur bij de receptie te verzamelen voor de jungle walk, een stukje lopen en daar werden we weer in twee groepen verdeelt om met de kano naar de overkant van de rivier te gaan naar het nationale park.
Wij gingen met Danielle, Kitty, Els, Marcel (!die ik eerder martijn noemde ) en markijke als groep met een gids mee op zoek naar neushoorns en tijgers,krokodillen,nijlpaarden.eerst kregen we uitleg wat we moeten doen als er een zwarte beer,tijger of neushorn op ons af kwamen, gewoon achter een boom staan en rondjes rennen haha!! wij het park in achter de gids en twee en half uur gelopen hebben wij een krokodil gezien en wat herten, en duizenden van die kleine rode beestjes ( ja hoe heten ze? ) maar Danielle heeft ze allemaal gefotografeerd en moesten we steeds op wachten:-)
ook Els was weer in vorm en iedereen werd verteld dat er een of andere spinnenweb van boom tot boom liep en moesten bukken maar toen Els vroeg waarom iedereen bukte was het al te laat en zat die op haar voorhoofd!!
na twee en half uur gelopen te hebben en wel op mooie plekken geweest te zijn en tussendoor de andere groep tegen gekomen te zijn en ons afvroegen wat die gezien hadden was dat ook een krokodil en herten en een aap( 1 meer als ons) we hadden geen geluk en is toch een wildpark en moet je geluk hebben dat je een van de wilde dieren tegen komt maar was een mooie jungle!!
terug met de kano en ons shirt uitknijpen van de hitte en bezweet kwamen we weer aan de kant van ons hotel wat aan de rand ligt van. de jungle. om even een paar uurtjes in de hangmat te liggen en een hapje eten met een schitterend uitzicht aan de rivier en uitkijkend aan de overkant de jungle , wij hadden het eten al op alleen de KIP van Els. moest nog gehaald worden maar we zaten goed en niks te klagen met het uitzicht en wat is dat heerlijk lm te chillen !! om drie uur met Danielle en Marcel en Marijke een tocht te maken door dezelfde Jungle en werden om drie uur opgehaald, na vijf minuten kwamen we aan en mochten via een trappetje de oliefant bestijgen en op een halve vierkante meter mochten we gaan zitten wat ook al niet eenvoudig was maar eenmaal eindelijk ons plekje gevonden te hebben konden we weg voor een twee en half uur duurende tocht door de jungle wat echt schitterend was alleen als hij omhoog moest of omlaag lagen Danielle en ik half over het bakje heen, helaas geen neushoorn gezienen alleen herten en reeen maar een geweldige ervaring en mochten nog even na afloop op de foto met onze vriendin de oliefant van 24 jaar, echt top.geweldig wat ze allemaal geleerd zijn en op comando.hun poten schoon maken of gewoon een boom omver trekken, onze chauffeur moest nog even plassen tussendoor en toen moest hij gaan zitten en liep gewoon weg! ! maar kwam gelukkig terug.
Terug in het hotel even mijn was opgehaald en moest even 390 indiase rupees betalen betalen zo rond de 3 euro :-) , even wat drinken halen bij de overbuurman ( een hele fijne man die zijn supermarkt en later bleek ook een restaurant boven zijn winkel had ). danielle cola zero besteld en ook gelijk koud laten leggen voor de avond en de reis verder morgen gingen we nog even chilllen op het balkon om weer om half acht te gaan eten met de hele groep bij het restaurant waar we de vorige avond ook gegeten hadden maar eerst even Kitty uit haar schoonheidslaapje halen en weer voortreffelijk was en we voor de vis gingen die Els de vorige avond had en zij nu ons vorig gerecht had van de avond ervoor.
Adam nog even een praatje gemaakt van wat we gaan doen de komende dagen en ziet er weer geweldig uit en we kijken er al weer naar uit.
adam moest wat vroeger weg want zijn vriendinnetje is morgen jarig en wilde nog even skypen en misschien word alles nu even lastiger met verbinding , terug naar het hotel zat hij in de lodge en hebben nog even gezongen, sleutels gehaald en weer even chillen op het balkon en met Danielle deze dag geschreven en word nu wel weer bed tijd om half twaalf!! morgen vertrekken we pas om 09.00 ( kunnen zowaar uitslapen jippie )
naar Kathmandu de hoofstad van Nepal voor twee nachten en dat word hobbelen rond de 8 uur lang, moet een mooie stad zijn met weer heel veel te zien dus word weer keuze's maken maar dat zal ook wel weer goedkomen met onze hele leuke reisleider Adam die alles goed en perfect regelt.

Hopend op morgen weer internet proberen we weer ons verloop te vertellen en begrijp dat er steeds meer volgers komen haha (leuk) en ook familie van mede reizigers al aan het volgen zijn en Loed en Antoinette ook wat willen gaan schrijven !!TOP !! Alleen maar leuk...

Trusten

• 12 September 2014 - 08:12

Elly:

Rene,

Geweldige ervaring dat je op de rug van een olifant hebt gezeten, als je in het bakje zit met je blote voeten zijn rug voelt bewegen HEERLIJK! Het zijn de meest prettige en lieve beesten die ik ken. Prettig dat je een keertje kan uitslapen! Je wordt wel lekker bezig gehouden, als je terugkomt heb je gelukkig nog een paar dagen om bij te komen en dat is wel nodig.

• 12 September 2014 - 17:59

Ron:

he reneetje,

wat een reis man. is het eten goed? en het bier? stuur eens wat foto's van je medereizigers!! ouwe reus.
    wanneer gaan jullie klimmen? spreek je gauw gabber.