dag 8 10-09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 8 10-09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 8 10-09-2014

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

10 September 2014 | India, Benares

Woensdag en eindelijk weer wat langer geslapen gaat het wekkertje weer om 6.00 uur alles weer in de rugtas en haasten want twee keer snoozen niet gehoord gaan we met zn allen aan het ontbijt om half 7 en zeven uur in de bus na nog even een groeps foto gemaakt te hebben met een zelfie van Adam met de hele groep er achter, weer een lange bus rit van twee honderd km van zo een 8 uur komen we na twee uur aan bij de grens van Nepal en wat een chaos daar, Adam stapt uit en regeldt een aantal rikjas voor de koffers naar de grens te vervoeren en ze komen als bijen op hem af om wat te verdienen wat een hilarisch gezicht is,50 rupees per koffer!! Eerst een stuk lopen naar het kantoor van India om ons uit te schrijven en worden de paspoorten gestempeld en kunnen we naar de grens van Nepal om daar onze visum in te vullen en 25 dollar te betalen en kunnen we de grens over waar de nieuwe bus klaar staat om ons de volgende dagen te vervoeren.
Als iedereen is ingestapt kunnen we onze weg vervolgen en wat een verademing is het als je hier door heen rijd en er gaat een wereld voor je open als je uit het overvolle en vieze India komt ( wat ik zeker voor geen goud had willen missen, maar 6 dagen is lang genoeg en wat een byzonder land) geen vuil op straat en alles ziet er gelijk een stuk mooier uit vooral als we een aantal km verder zijn en de YES!! De bergen opduiken!! is alles groen en genieten van alles om je heen.
Smiddags lunchen in een leuk restaurant met uitzicht en genieten van een Nepalnees gerecht , iedereen even plassen en de bus weer in voor de laatste stuk naar ons volgende verblijf Chitwan (Chitwan national park). In Rhino lodge een hotel aan het natinale park komen we daar rond 15.00 aan en wat een rust en moie omgeving, alleen komt weer even wat water van boven en worden we met een paraplu naar de lobby gebracht en de sleutels weer uitgedeeld en kunnen we weer als het droog is naar onze kamers , 35 graden en is een buitje wel even welkom.
Tasen en koffers op de kamer gebracht wat er weer goed uitziet en met de prachtige omgeving en even geld gepind voor de komende dagen met Daniele, Kitty en Els , uitrekenen wat we nu weer krijgen en wat het waard is zo een nepalnese roepie? Lopen we even een stukje en nu ook weer een verademing dat je gewoon op straat kunt lopen zonder dat iedereen naar je toekomt en je niet alle kanten op moet springen om alle verkeer te ontwijken:-)
om 18.00 in het restaurant komen we allemaal bijeen om de formulieren in te vullen voor het visum voor Tibet en China voor over 5 of 6 dagen en dat is nog een hele klus en Adam verteld ons wat we in moeten vullen en dat valt ook nog niet mee en lijkt wel of we examen moeten doen en de corigeer stift moest er regelmatig aan te pas komen, een mannetje gaat dat regelen voor ons en leveren alles in me een pasfoto!!
We kregen nog een mededeling dat vanwege de aard verschuiving in Noord Nepal er een weg niet begaanbaar is en worden de laatste dag van Nepal om ongeveer drie dagen met een helicopter over gebracht om de reis naarTibet te vervolgen!! YES!! ook weer een beleving in deze geweldige reis.(mooi meegenomen)
savonds nog eerlijk gegeten in CK' s restaurant met de meiden wat ook weer goed is en eigenlijk tot nu toe niet mag klagen, nog even chillen op ons balkon en even het reisverslag bij werken nu het nog kan en we internet hebben (zal straks wel anders worden ben ik bang voor) maar probeer het bij te houden.
Morgen weer om ja ja 6.00 het wekkertje en om zeven uur de jungle walk en smiddags een tocht van twee uur op een olifant en kijken wat deze mooie omgeving nog meer te bieden heeft maar ziet er nu al ademloos uit.

Slaap lekker voor de volgers

Tot laters

• 11 September 2014 - 08:49

Elly:

Rene,

Wat heerlijk dat je even bij kan komen in een groene oase. Met zo'n regenbui is het daarna nog groener, prachtig en lekker rustig slapen om weer vroeg en kwiek op te staan.
    Foto met je "broer" is ook goed geluk wat een gelijkenis!