dag 6. 08-09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu dag 6. 08-09-2014 - Reisverslag uit Benares, India van Rene Besten - WaarBenJij.nu

dag 6. 08-09-2014

Door: Els Kitty Danielle. de drie musketiers

Blijf op de hoogte en volg Rene

10 September 2014 | India, Benares

Om 04.45 op en om 05.15 vetrokken we voor de boottocht op de Ganges, voor de zonsopkomst, die bleek er weer niet te zijn. We kwamen daar voor het badritueel, mannen met ontbloot bovenlijf en vrouwen met sari's aan, in de heilige rivier. Het was wel bizar dat je zo dichtbij als toerist bij de mensen kon komen. Het lijkt wel "poppetjes" kijken. De mensen wassen zich, poetsen hun tanden, yoga en mediteren hierin, de rivier is erg vervuild, maar niemand wordt ziek. Ook zagen wij hoe de mensen de was deden in de rivier, en voor ons leek het dat deze er nog vuiler uitkwam dan voor het wassen. Ontbeten hebben wij weer op een dakterras aan de Ganges, daarna weer bijkomen en uitrusten in het hotel. Om 14.00 uur met prive tjuk tjuk naar de Sarnath (de heilige plaats waar Boedha, na zijn verlichting, lering gaf aan zijn leerlingen.) Hier hebben we verschilden dingen bekeken, oa de bodhiboom ( een ficus), de stupa, een replica van de tempel. Verder zijn wij in het klooster geweest,waar de monniken nu nog worden opgeleid. Omdat wij een privegids meehadden, konden wij hier binnen. Als toetje gingen wij naar de moslimbuurt waar we uitleg kregen hoe zijde verwerkt wordt toe oa sjaals. De kinderen in deze buurt vonden de tablet van danielle heel indrukwekkend omdat zij hun eigen foto zagen en de gids vertelde dat deze kinderen dachten dat wij van de maan kwamen. Dus wij waren nu attractie. Aan het einde van de rondleiding, verwachtte ze natuurlijk dat wij iets zouden kopen , maar danielle speelde het toneelstuk dat ze zich opeens heel ziek voelde. We sprongen in de klaarstaande tjuk tjuk en als de brandweer ervandoor naar het hotel. Na het douchen weer op pad om het schouwspel aan de Ganges nu van de kant te bijkijken.en eten in een india's restaurant, met zijn vieren heel uitgebreidt gegeten, voor maar € 7,50 in totaal. Terug naar het hotel met tjuk tjuk en lagen weer laat op bed, om de volgende morgen om 05.45 op te staan om na het ontbijt de reis voort te zetten naar het noorden, shivpatinagar.

• 11 September 2014 - 20:06

De Wolf Peggy:

Hoi,
    Amai da klinkt allemaal supertof maar wel vermoeiend met de korte nachtjes
    Bij ons is het de normale gang terug naar school gaan werken niks spannend te melden dat jullie verhalen overtreffen dus kijken wij elke keer uit naar jullie avontuurlijke verslagen.
    En hopelijk hebben jullie tijd voor regelmatig fotos door te sturen zo hebben wij ook een klein beetje een vakantiegevoel. Alé amuseer jullie nog en ni te zot hé tante daniëlle maar da is ni gemakkelijk als ge zo'n zotte doos zijt als gij
    Groetjes van ons allemaal